Unia Europejska
  • zaloguj się
  • utwórz konto

IMPEt studia podyplomowe z zakresu nauk biomedycznych 2023/2024

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Skuteczne wdrażanie innowacji w podmiotach leczniczych

Szczegóły
Kod IMPET-NP-INNO
Jednostka organizacyjna Studium Podyplomowe IMPET
Kierunek studiów IMPEt studia podyplomowe z zakresu nauk biomedycznych
Forma studiów Niestacjonarne
Poziom kształcenia Podyplomowe
Języki wykładowe angielski, polski
Czas trwania 1 rok
Adres komisji rekrutacyjnej AMiSNS
Dział rekrutacji i Promocji
ul. Lotnicza 2
82-300 Elbląg
rekrutacja@amisns.edu.pl.
Godziny otwarcia sekretariatu 8 do 16
Adres WWW https://www.impet.edu.pl
Wymagany dokument
  • IMPET - wymagane dokumenty
  • Wykształcenie wyższe
Obecnie nie trwają żadne zapisy na te studia.

(pokaż minione tury)

 

Skuteczne wdrażanie innowacji w podmiotach leczniczych (INNO)

Kluczowym celem kształcenia na kierunku INNO jest zdobycie wiedzy i kompetencji z zakresu innowacji - pozyskanie informacji na temat procesu ich wdrażania oraz uwarunkowań regulacyjnych, systemowych i prawnych. 

W toku studiów Uczestnik/ Uczestniczka dowie się czym jest metodologia problem-based learning, metoda design thinking i service design oraz czym są narzędzia lean management oraz nauczy się stosować je w praktyce. Student dowie się w jaki sposób identyfikować problemy występujące w firmie (organizacji, podmiocie leczniczym) / procesie oraz jak je rozwiązać. Uczestnik zdobędzie wiedzę na temat wdrażania innowacji, w szczególności z wykorzystaniem pilotaży oraz metodyki Szpitalnej Oceny Technologii Medycznych (z ang. Hospital-based Health Technology Assessment, w skrócie HB-HTA), a zwłaszcza innowacyjnych technologii medycznych. Uczestnik będzie potrafił zaprojektować i wdrożyć innowacyjny produkt lub usługę oraz ją skomercjalizować; zaprojektować i przeprowadzić pilotaż innowacyjnego rozwiązania. Absolwent studiów będzie prezentował otwartą postawę wobec wdrażania zmian, przede wszystkim innowacyjnych produktów lub usług. Będzie dążył do ciągłego doskonalenia produktów i usług dostarczanych klientom w oparciu o zidentyfikowaną potrzebę klienta. Zaprojektuje zmiany oraz usprawnienia z wykorzystaniem sprawdzonych technik, np. lean management, problem-based learning, design thinking oraz service design.

Grupa docelowa

Kadra Menadżerska i Pracownicy Podmiotów Leczniczych:

Osoby odpowiedzialne za kierowanie i operacyjne zarządzanie placówkami medycznymi, poszukujące innowacyjnych rozwiązań w zakresie organizacji pracy, efektywności procesów oraz dostosowania do zmian rynkowych. Specjaliści/stki pełniący/e kluczowe role w strukturze menadżerskiej podmiotów leczniczych chcący zdobyć wiedzę z zakresu nowoczesnych strategii zarządzania, innowacji i doskonalenia procesów w opiece zdrowotnej.

Pracownicy Działów IT Podmiotów Leczniczych:

Specjaliści/stki ds. informatyki związani/e z sektorem zdrowia, poszukujący narzędzi i rozwiązań informatycznych wspierających innowacje w obszarze świadczenia usług medycznych.

Kadra Medyczna Podmiotów Leczniczych:

Lekarze/lekarki, pielęgniarze/pielęgniarki i inni pracownicy medyczni, pragnący zrozumieć i wdrożyć innowacyjne podejścia w obszarze opieki nad pacjentem, diagnostyki i leczenia. 

Przebieg studiów

Program studiów obejmuje 10-11 zjazdów w ciągu roku akademickiego, w tym:

  • zajęcia teoretyczne realizowane on-line,
  • zajęcia praktyczne realizowane w trybie hybrydowym, w tym dwie zagraniczne wizyty studyjne w trakcie każdej edycji studiów.

Łącznie zaplanowanych jest 180 godzin zajęć w tym:

  • 16 godzin wykładowych,
  • 164 godziny warsztatów.

Wybrane zajęcia będą prowadzone w języku angielskim.

Początek zajęć - wrzesień 2024 r.

Program studiów podzielony jest na sześć modułów tematycznych:
Moduł I Innowacje: 16 godzin (w tym 2 godziny wykładów i 14 godzin warsztatów).
Moduł II Identyfikacja problemu i poszukiwanie rozwiązania: 16 godzin warsztatów.
Moduł III Projektowanie innowacji: 16 godzin warsztatów.
Moduł IV Kompleksowa ocena innowacji: 34 godziny (w tym 4 godziny wykładów i 30 godzin warsztatów).
Moduł V Wdrażanie innowacji: 40 godzin (w tym 2 godziny wykładów, 14 godzin warsztatów, 24 godziny warsztatów w trakcie zagranicznej wizyty studyjnej).
Moduł VI Zarządzanie innowacjami: 58 godzin (w tym 8 godzin wykładów, 26 godzin warsztatów, 24 godziny warsztatów w trakcie zagranicznej wizyty studyjnej).

Planowane dwie wizyty studyjne odbędą się w szpitalach zagranicznych wdrażających innowacje z zakresu digital health w Europie (Rzym, Włochy oraz Barcelona, Hiszpania).

 

Szczegółowy opis modułów studiów znajduje się na stronie programu IMPE-t.

 

Proces rekrutacji

Proces rekrutacji opiera się na ocenie merytorycznej i odbywa się w oparciu o dokumenty złożone w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów (IRK). Kandydat/ Kandydatka może uzyskać maksymalnie 60 punktów. W przypadku uzyskania równej liczby punktów w pierwszym etapie procesu rekrutacji, decydująca będzie długość stażu pracy na stanowisku kierowniczym.

Rekrutacja ma na celu wyłonienie maksymalnie 30 Uczestników/ Uczestniczek zakwalifikowanych na daną edycję studiów podyplomowych INNO.

 

Harmonogram rekrutacji na pierwszą edycję studiów

I. tura - ocena merytoryczna: 27.03 - 30.06.2024 r. 

II. tura - ocena merytoryczna: 04.07 - 31.07.2024 r. 

 

Wykaz dokumentów

Dokumenty obligatoryjne - niepunktowane

  • dyplom potwierdzający wykształcenie wyższe* (studia I, II stopnia lub jednolite studia magisterskie) uzyskany w Polsce lub w krajach Unii Europejskiej - tytuł magista lub odpowiednik (wymagany oryginał i potwierdzone notarialnie tłumaczenie dokumentu). Dokument należy załączyć w systemie IRK według ścieżki: Moje konto - Formularze osobowe - Wykształcenie;
  • 1 zdjęcie (spełniające wymogi jak do dowodu osobistego), które należy załączyć w systemie IRK według ścieżki: Moje konto - Formularze osobowe - zdjęcie;
  • curriculum vitae - dokument taki jak CV jest tworzony w systemie IRK na podstawie odpowiedzi udzielonych przez Kandydata/Kandydatkę dopiero po załączeniu wszystkich wymaganych dokumentów, zapisaniu się na studia i zatwierdzeniu klauzuli informacyjnej oraz regulaminu. W zakładce "Zgłoszenia rekrutacyjne" należy kliknąć w napis "Pytania do CV" i wypełnić wymagane pola. Następnie w "Dokumnety i dalsze kroki" należy pobrać dokument, wydrukować i podpisać. Scan podpisanego CV załączyć według ścieżki: Moje konto – Formularze osobowe - Wykształcenie - Certyfikaty i inne dokumenty wymagane do podjęcia studiów - kliknąć w granatową ikonę "Zapisz i dodaj dokument" - wybrać z listy rozwijanej "curriculum vitae".
  • podanie o przyjęcie na studia - dokument tworzony w systemie IRK na podstawie danych osobowych wprowadzonych w Formularze osobowe. Dokumnet dostępny jest po dokonaniu rekrutacji w zakładce Zgłoszenia rekrutacyjne. Podanie o przyjęcie na studia należy wydrukować, podpisać i przesłać lub załączyć scan według ścieżki: Moje konto – Formularze osobowe - Wykształcenie - Certyfikaty i inne dokumenty wymagane do podjęcia studiów - wybrać z listy rozwijanej pozostałe dokumenty. 

Dokumenty obligatoryjne - punktowane 

  • aktualne zaświadczenia od pracodawcy/ów potwierdzające aktualne zatrudnienie i co najmniej trzyletnie udokumentowane doświadczenie zawodowe w sektorze zdrowia. Maksymalna liczba punktów do uzyskania: 10 pkt. Dokument(y) należy załączyć w systemie IRK według ścieżki: Moje konto - Formularze osobowe - Wykształcenie - Certyfikaty i inne dokumenty wymagane do podjęcia studiów - granatowa ikona "Zapisz i dodaj dokument" - rodzaj dokumentu: "Aktualne zaświadczenie od pracodawcy".

Punktacja:

  • od 3 do 5 lat stażu - 5 punktów
  • 6 letni staż - 6 punktów
  • 7 letni staż - 7 punktów
  • 8 letni staż - 8 punktów
  • 9 letni staż - 9 punktów
  • 10 lat i więcej - 10 punktów (maksymalny wynik)
  • dokument/certyfikat/świadectwo* potwierdzający znajomość języka angielskiego co najmniej na poziomie odpowiadającym B2* (zgodnie z klasyfikacją Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego), umożliwiającym udział w zajęciach prowadzonych w języku angielskim, w szczególności w trakcie zagranicznych wizyt studyjnych. W przypadku braku dokumentu/ certyfikatu/ świadectwa należy załączyć oświadczenie potwierdzające znajomość języka angielskiego co najmniej na poziomie odpowiadającym B2 (zgodnie z klasyfikacją Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego). Punktacja w zależności od poziomu znajomości języka. Maksymalna liczba punktów do uzyskania: 10 pkt. Przyznana punktacja zależy od poziomu znajomości języka. 

Punktacja:

  • poziom B2 - 5 punktów
  • poziom C1 - 7 punktów
  • poziom C2 - 10 punktów (maksymalny wynik)

Dokumenty nieobowiązkowe - dodatkowo punktowane

  • dokument/ ceryfikat/ świadectwo* potwierdzające odbycie szkolenia w zakresie sektora zdrowia, w szczególności wdrażania innowacji oraz zarządzania w opiece zdrowotnej. Maksymalna liczba punktów do uzyskania: 20 pkt. Dyplomy/ zaświadczenia potwierdzające udział w szkoleniach należy załączyć w IRK według ścieżki: Moje konto - Formularze osobowe - Wykształcenie - Certyfikaty i inne dokumenty wymagane do podjęcia studiów - granatowa ikona "Zapisz i dodaj dokument" - wybór właściwego rodzaju dokumentu z rozwijalnej listy. 

Punktacja:

  • 1 szkolenie - 5 punktów
  • 2 szkolenia - 10 punktów
  • 3 szkolenia - 15 punktów
  • 4 i więcej szkoleń - 20 punktów (maksymalny wynik)
  • dyplom ukończenia studiów podyplomowych* związanych z tematyką kierunku INNO. Maksymalna liczba dyplomów do dołączenia: 2. Maksymalna liczba punktów do uzyskania: 20 pkt (po 10 pkt. za dyplom). 

 

* W przypadku, gdy którykolwiek z dokumentów został wystawiony na inne nazwisko niż obecne, prosimy o przedstawienie  dokumentu, który będzie podstawą do akceptacji dokumentu, na którym widnieją poprzednie dane (np. skrócony akt ślubu). Możliwe jest również przedłożenie oświadczenie wyjaśniające zaistniałą zmianę danych. 

Po załączeniu dokumentów Kandydat/ Kandydatka dokonuje rejestracji na studia podyplomowe wchodząc w zakładkę Oferta. Należy wybrać kierunek, kliknąć ponownie "Zapisz się", zatwierdzić klauzulę informacyjną, a następnie jako Dokument uprawniający do podjęcia studiów wybierać dyplom ukończenia studiów.

 

Dostarczenie dokumentów do uczelni

Po dokonaniu rejestracji Kandydat/ Kandydatka ma obowiązek przekazania wymaganych dokumentów do uczelni. Dostępne są następujące metody dostarczenia dokumentów: 

  • osobiście, najlepiej w terminie 7 dni kalendarzowych od daty zgłoszenia elektronicznego, kandydat dostarcza kserokopię dokumentów wraz z oryginałami do wglądu nie później niż na jeden dzień przed zakończeniem I etapu rekrutacji (ocena merytoryczna). Dokumenty są potwierdzane za zgodność z oryginałem przez upoważnionego pracownika Uczelni. Miejsce składania dokumentów: AMiSNS, ul. Lotnicza 2, bud. A, Dział Rekrutacji i Promocji, wtorek-piątek, w godzinach 8:30-15:00.

 

  • pocztą, najlepiej w terminie 7 dni kalendarzowych od daty rejestracji w systemie IRK nie później niż na jeden dzień przed zakończeniem I etapu rekrutacji (ocena merytoryczna) na adres: AMiSNS, Dział Rekrutacji i Promocji, ul. Lotnicza 2, 82-300 Elbląg. Datą dostarczenia dokumentów jest data wpływu dokumentów na uczelnię a nie data ich nadania. UWAGA! Nie należy przesyłać oryginałów dokumentów. W przypadku nadsyłania dokumentów pocztą, prosimy o użycie kserokopii poświadczonej przez notariusza.

 

  • przez system IRK, załączając skany dokumentów w formacie PDF, poświadczone elektronicznie przez notariusza.

 

 

Ocena merytoryczna

Zgłoszenie rekrutacyjne zostanie poddane ocenie merytorycznej, w ramach której Kandydat/ Kandydatka otrzyma maksymalnie 60 punktów. O wynikach pierwszego etapu rekrutacji Kandydaci zostaną poinformowani telefonicznie lub mailowo (na adres wskazany w formularzu zgłoszeniowym).     

 

 

Wyniki rekrutacji

  • Po przeprowadzeniu oceny merytorycznej zostanie sporządzona lista rankingowa. W przypadku uzyskania przez Kandydata/ Kandydatkę w końcowym procesie rekrutacji takiej samej liczby punktów, decydująca będzie długość stażu pracy na stanowisku kierowniczym. 
  • Kandydat/ Kandydatka, który/a znajdzie się na liście zakwalifikowanych Uczestników, otrzyma informację mailową lub telefoniczną o przyjęciu na studia. 
  • W przypadku, gdy liczba Kandydatów/ Kandydatek, którzy przeszli pozytywnie proces rekrutacji będzie większa od liczby miejsc przewidzianych na daną edycję studiów podyplomowych, zostanie utworzona tzw. lista rezerwowa.   
  • W przypadku zwolnienia się miejsc (przed rozpoczęciem studiów podyplomowych w ramach danej edycji studiów) Kandydaci i Kandydatki z listy rezerwowej będą kolejno włączani na listę Uczestników studiów podyplomowych INNO.

 

Finalizacja procesu rekrutacji

Kandydaci/ Kandydatki przyjęci/te na studia podyplomowe zobowiązani/e są do podpisania umowy uczestnictwa w studiach podyplomowych.  

 

Dodatkowe informacje

Zgodnie z wymogami Agencji Badań Medycznych zastrzega się, że całkowita liczba uczestników edycji studiów podyplomowych z danej jednostki organizacyjnej lub przedsiębiorstwa nie może przekroczyć 20% zakwalifikowanych studentów. W przypadku 30 uczestników maksymalnie 6 osób może pochodzić z tego samego miejsca zatrudnienia. 

Uczestnicy nie mogą zostać skierowani na studia podyplomowe INNO przez pracodawcę. Podjęcie studiów jest dobrowolne i wynika z chęci samego Kandydata/ Kandydatki. 

 

Strona internetowa projektu

impet.edu.pl

 

Szczegółowy regulamin rekrutacji

https://impet.edu.pl/inno-zasady-rekrutacji/

 

Koszty 

Projekt "IMPE-t - innowacyjne Metody Podyplomowej Edukacji" został sfinansowany ze środków Agencji Badań Medycznych. Kształcenie na kierunku skuteczne wdrażanie innowacji w podmiotah leczniczych (INNO) jest bezpłatne